Malibu wordt budgetmerk

Geplaatst op 14 juli 2015

De buscamper van Carthago, de Malibu, verkoopt uitstekend. Zo goed zelfs dat de huidige serie al snel uitverkocht was. Carthago gaat de naam Malibu nu ook gebruiken als naam voor zijn nieuwe budgetcampers. In Nederland zullen we in 2017 voor het eerst kennis mogen maken met de goedkopere uitvoering van deze Premium-bouwer.

Middensegment nieuw voor Carthago

Het kwaliteitsmerk Carthago heeft vooral met zijn integraal-modellen van rond de 80.000 euro een stevig stukje marktaandeel in handen. Na enkele jaren van groei loopt het merk nu tegen de grenzen aan in het hogere prijssegment. Het is niet vreemd dat het idee voor een budgetmerk dan serieus bekeken wordt. Andere merken doen het al langer. Zo heeft bijvoorbeeld de Hymergroep het merk Sunlight en Eura Mobil het merk Forster. Carthago gaat nu hetzelfde doen met Malibu. Er komen onder deze naam halfintegralen en integralen op de markt die rond de 55.000 euro moeten gaan kosten. Daarmee stapt Carthago voor het eerst het middensegment binnen. Het zal, ook voor de concurrenten, even wennen zijn.

Malibu compact en fris

Ook al zullen de campers qua prijs in het middensegment vallen, Carthago is er zich terdege van bewust dat het een naam hoog te houden heeft. Dus ook de Malibu moet gewoon goed zijn. Ze krijgen een vlakke vloer en een dubbele bodem. Het interieur zal wat minder degelijkheid uitstralen met fellere en frisse kleuren. Ook blijven de buitenmaten compact. Vooralsnog zijn er drie verschillende uitvoeringen gepland die alle drie een Fiat Ducato-chassis zullen hebben. In 2016 zullen de campers eerst beschikbaar komen in Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk. In 2017 is Nederland aan de beurt.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Beantwoord deze vraag s.v.p. i.v.m. spam.