Zoals alle toerisme is ook de campingmarkt flink veranderd in de afgelopen jaren. De nieuwe generatie is steeds meer op zoek naar een unieke ervaring en dat speciale kampeergevoel. De Nederlandse caravan fabrikant van de Kip Shelter speelt in op deze veranderende camping en caravan markt. De hippe Shelter is te zien op stand 12B48 op de Caravan Salon Düsseldorf, van 29 augustus tot 6 september.
De nieuwe camper zoekt naar alternatieven voor de grote en vaak witte caravan. Hoewel de caravans van vandaag veel comfort hebben, wil de nieuwe generatie ook een bijzonder kampeermiddel en is dus op zoek naar een unieke belevenis.
Ook wil de nieuwe generatie hun auto vaak niet aan het gewicht van de caravan aanpassen.
De nieuwe auto’s met hun kleine, efficiënte motoren zijn beperkt in het trekgewicht en dus wordt het gewicht van de caravan steeds belangrijker.
Kip Caravan beantwoordt al deze vragen met de betaalbare Shelter( al onder de 10.000 euro verkrijgbaar). Zijn compactheid en lage gewicht (max. 750kg ) maakt de Shelter een ideaal deel van de camping, staat hij gewoon ingepakt bij huis en ben je snel ingepakt voor een snelle ontsnapping. Het gewicht en de afmetingen maken het mogelijk om de Shelter te trekken door bijna alle kleine auto’s met een trekhaak.
Het ontwerp is de perfecte mix van originaliteit en praktische ervaring. De Shelter heeft alles wat nodig is voor de camping, zoals: keuken voor binnen en buiten gebruik, een bed van 2.00m x 1.70m, zitplaats voor 6 personen, een stahoogte van 2.05m en zelfs vloerverwarming. Dit alles met een onderscheidend design, een totale lengte van 4.60m en een breedte van 1.85m. De Shelter is gebaseerd op de goed ontwikkelde rijeigenschappen en de kwaliteit van 80 jaar ervaring van de Kip Caravan fabrikant.
Na jaren van steeds luxer wordende caravans, is er nu een trend waarbij kampeerders meer een outdoor gevoel op vakantie willen. Hetzelfde gevoel wat men bij een tent heeft. ‘’Tent- en vouwwagenkampeerders die meer comfort willen maar niet in een caravan willen verblijven voelen zich zeker aangetrokken door de Shelter’’ zegt Ivar van der Leij, Export Manager bij Kip Caravan, ‘’Deze groep ruilt zijn tentdoek om voor een caravan met net iets extra’s”.
Nieuw is de Bosuil tent van de firma De Waard. Dit bekende merk heeft een luifel voor de Kip Shelter ontwikkeld die veel ruimte biedt. Het woongedeelte van het onderkomen is verdubbeld.
‘’Als men de Shelter voor de eerste keer ziet, verschijnt er bij iedere kampeerder een lach op het gezicht’’ zegt van der Leij. “Vooral de mogelijkheid voor het printen van een eigen design op de buitenkant wordt zeer gewaardeerd. Zo wordt de Shelter uniek, persoonlijk en onderscheidt het zich van de traditionele caravan. Hij trekt daarmee een nieuwe en jongere groep mensen aan. En dat is wat de kampeermarkt tegenwoordig nodig heeft”.
Dit jaar zal de Shelter worden uitgegeven met wolkenprint.
Meer informatie over Kip vindt u op www.kipshelter.nl en www.kipcaravans.nl